.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رویکرد متناقض غرب درخصوص جریان آزاد اطلاعات
علی علیزاده کیاپی

با اعمال فشار از سوی اتحادیه اروپا، شرکت ماهواره ای یوتل ست از دوشنبه 15 اکتبر 2012 پخش برنامه های شبکه های تلویزیونی ایران را از ماهواره های "هات برد" متوقف کرد.

شرکت یوتل ست، شرکت خدمات رسانه ای "آرکیوا" Arqiva به عنوان سرویس دهنده پخش ماهواره ای هاتبرد را تحت فشار قرار داده بود تا فرکانس ماهواره 12437 را قطع و از ارایه سرویس به شبکه های این پکیج ماهواره ای خودداری کند.

شبکه های خبری پرس تی وی، العالم و نیز شبکه های جام جم 1 و 2، سحر 1 و 2، شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران، قرآن تی وی و شبکه عربی زبان الکوثر از جمله کانال های تلویزیونی هستند که از این فرکانس ها پخش می شدند.

همچنین با این تصمیم هات برد، پخش ماهواره ای چند رادیوی جمهوری اسلامی ایران نیز دچار اختلال می شود.

ایجاد محدودیت در پخش برنامه های برون مرزی صدا وسیما، پیش از این با ارسال پارازیت روی فرکانسهای شبکه العالم و پرس تی وی آغاز شده بود.

همچنین در ژانویه گذشته، سازمان نظارت بر رسانه‌های بریتانیا (آفکام)، مجوز شبکه خبری پرس تی وی در انگلستان را لغو و در نهایت پخش آن را از ماهواره "اسکای" ممنوع کرد.

این گونه واکنش های غیرمنطقی در قبال شبکه های جمهوری اسلامی ایران بیش از هر چیز رویکرد دوگانه غرب در خصوص اصول اولیه آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات را نشان می دهد.

اصولی که به مخاطب اجازه می دهد، اخبار و اطلاعات را از رسانه های مختلف با صداهای گوناگون دریافت کند و بی آنکه مسحور جوسازی و خبرپراکنی رسانه ها شود، بتواند مرز میان کذب و حقیقت را دریابد.

در جهان امروز آنچه از ارزیابی جریان های رسانه ای بر می آید نشان دهنده دو موج متفاوت با دوصدای گوناگون است.

موج رسانه ای غالب با رویکردی غرب گرایانه، تحولات مناطق مختلف جهان را با ترفندهایی که البته نزد اذهان عمومی افشا شده است، در جهت منافع اروپا و امریکا پوشش می دهد به طوری که بسیاری از سیاست های تفرقه افکنانه و جنگ طلبانه جهان غرب را نزد مخاطب با لوای فریبنده ای همچون مقوله "حقوق بشر"، توجیه می کند.

بررسیها نشان می دهد که عمده این طیف رسانه هاازسوی محافل صهیونیستی تامین مالی وسیاستگذاری میشوند،ازاینرو منافع رژیم صهیونیستی در خبرسازی و موج رسانه ای در منطقه در اولویت سیاست های این شبکه ها قرار دارد.
در سالهای اخیر اما صدای آزاد و مستقل جمهوری اسلامی ایران با پیشرفت روز افزون رسانه های برون مرزی صداوسیما توانسته است، موج رسانه ای وابسته به غرب را در تحریف اخبار تحولات مهمی همچون بیداری اسلامی در منطقه، اعتراضات مردمی در اروپا و جنبش تسخیر وال استریت در امریکا به چالش بکشد.

گرچه از نخستین روزها، این صدای آزاد، مخالفت و واکنش غربی ها را در بسیاری از موضوعات مهم منطقه و جهان بر انگیخت، اما رسانه های وابسته که با تکیه بر حمایت همه جانبه دولت های غربی اداره می شوند، انتظار نداشتند، رسانه های برون مرزی صداوسیما بتوانند در جذب مخاطب و رساندن پیام عدالت طلبانه ملت های مستقل تا این حد تاثیرگذار باشند که واکنش جهانی را به سیاست های غرب برانگیزاند.

برخورد غیرمنطقی کشورهای غربی با رسانه های ایرانی در ارسال پارازیت و قطع پخش برنامه ها که برخلاف همه ادعاها و شعارهای غرب در دفاع از آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات است، به خوبی میزان توفیق و تاثیرگذاری این شبکه ها نزد افکارعمومی را نشان می دهد.

تجربه موفق رسانه های برون مرزی ایران بیانگر این است که مردم آزاده جهان، از فریب های رسانه ای غرب، آگاهند و تشنه ی شنیدن صدایی متفاوت و دریافت اخبار و اطلاعات حقیقی از رسانه های آزاد و مستقل هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کیاپی 27 مهر 1391
جناب آقای علیزاده علیرغم میل باطنی احساس می کنم جنابعالی دچار توهم می باشید پس جا دارد بیشتر مطالعه و تحلیل داشته باشید .
محسنی 27 مهر 1391
اصلا تحلیل شما کارشناسی و منطقی نبوده است لطفا بیشتر تحقیق کنید
امیر قلندری 29 مهر 1391
با سلام ،مطلب شما در حقیقت نقد کارشناسانه و درست در خصوص رسانه های غربی است چرا که می توان مصداق همین تحلیل جنابعالی را درباره جورج گالووی مجری معروف شبکه پرس‌تی‌وی مطرح کرد که وی پس از حضور در شبکه بین المللی پرس تی وی آنچنان در بین مردم انگلیس محبوبیت پیدا میکنه که علی‌رغم سنگ‌اندازی‌های دولت انگلیس تونست در انتخابات میاندوره‌ای شهر برادفورد وارد پارلمان انگلیس بشه. گالوی به دلیل حمایت از حقوق مسلمانان در آمریکا و شجاعت در حمله به سیاستهای جنگ افروزانه آمریکا و انگلیس در این کشور نه تنها شهرت ،بلکه محبوبیت فراوانی داره ....
امیر حسن رضوی 30 مهر 1391
باسلام،با توجه به شناختی که بنده ازتوانمندیهای فردی آقای علیزاده کیاپی دارم و ایشان را از نزدیک می شناسم، ان شاءالله در آینده نزدیک، شاهد مسئولیت های مهمی در سطح کشوری از این جوان مازنی خواهیم بود.
دوستدار شما امیرحسین رضویان
نا شناس 1 آبان 1391
برادر دوست داشتنی مازنی
سلام
تحلیلی کارشناسی شده ای داشته ای
امير 2 آبان 1391
تحليلي کوتاه اما مفيد بود
یارعلی 2 آبان 1391
آقای علیزاده بهتر بیشتر درس بخونه و مطالعه داشته باشه
صبا قایخلو 2 آبان 1391
با سلام،آقای علیزاده اجرای شما رو در تلویزیون دنبال می کنم، برنامه هفته گذشته شما رو در شبکه جام جم با آقای ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهوری دیدم و حقیقتا از تسلط و اجرای شما لذت بردم،با آرزوی بهترین ها برای شما از طرف قایخلو@
نگار خاتمی 3 آبان 1391
با سلام خدمت شما جناب آقای علیزاده کیاپی،تحلیل جنابعالی جامع بود و به نظر بنده اتحادیه اروپاوآمریکاباید پاسخگوی این حرکت زشت خودشون باشندچراکه درهیچ کجای دنیا،رسانه مورد تحریم قرار نمی گیرند و قطع برنامه های شبکه های برون مرزی از سوی غربیهانه تنها بیانگر عجز اونها از نبرد رسانه ای با رسانه های جمهوری اسلامی ایران هست،بلکه قطع شبکه های برون مرزی درحقیقت میزان موفقیت و تاثیرگذاری شبکه های برون مرزی صداوسیما رو در اطلاع رسانی درست و انتقال پیام صحیح به مخاطبانش در سراسر جهان رو نشون میده...
مهناز زند شیرازی 3 آبان 1391
با سلام محضر برادر ارجمند جناب آقای علیزاده کیاپی، تحلیل شما رو خوندم نقد بجا و شایته ای در این خصوص ارائه کردید ضمن تشکر خواستم به این نکته اشاره کنم که یقینا کشورهای غربی برای خاموش کردن صدای رسانه های جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و قطع شبکه های برون مرزی درحقیقت ترس غربی ها ازحقیقت گویی شبکه های خبری برون مرزی است.

لذا ترس از بیان حقایق و افشاگری حکومت های مستبد سردمداران غربی و حکومت های عربی منطقه از سوی این شبکه های خبری برون مرزی به خصوص
شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی و شبکه عربی العالم آنچنان واضحه که مقامات غربی وکشورهای عربی منطقه بشدت احساس نگرانی کردند چرا که رسانه های برون مرزی باافشاگری حقایق برنامه ها و نقشه های آنان را نقش بر آب کردند و مقامات غربی درحال حاضر در کشورهایشان با چالشی جدی از سوی مردم مواجه هستند لذا آنان دست به این حرکت زدند تا بتوانند اوضاع داخلی را بهتر به دست بگیرند اما شماره معکوس آغاز شده و غرب به پایان امپراطوری خودرسیده است...
کاوه منانژاد 6 آبان 1391
با سلام خدمت آقای علیزاده کیاپی،دیشب اجرای شما رو در تلویزبون در شبکه جام جم باحضور دکترصالحی وزیر امورخارجه دیدم ازاجرای شما دوست عزیز لذت بردم،ان شاءالله موفق و پیروز باشید میخواستم بدونم چطور ممکنه با شما تماس بگیرم و یا ایمیل تون رو داشته باشم در صورت امکان جوابمو بدین، با تشکر ...

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.